Groep 8A

Meester Willem

 

Hartelijk welkom in het nieuwe schooljaar 2019-2020!
Op deze site wordt regelmatig iets geschreven over het wel en wee van onze groep.
We proberen u zoveel mogelijk op de hoogte te houden van allerlei leuke en belangrijke zaken die dit schooljaar plaats zullen vinden.

BERICHTEN

18 okt 2019 - Stefan en Jovian: de week van 14-10
Preview foto Stefan: Afgelopen woensdag begonnen we in de ochtend met een normale les.

Maar toen gingen we met de bus naar het museum, en het onderwerp was patronen.

Nadat we onze jas hadden opgehangen, kwam de juf en nam ons mee naar een zaal. We keken een beetje naar patronen.

Toen gingen we naar een gang en daar kregen we de opdracht om zelf een patroon te ontwerpen.

Toen dat klaar was, gingen we naar een kamer. Daar kreeg je een blad; op dat blad mocht je iets tekenen, dan moest je hem in vieren knippen, dan plak je hem weer aan elkaar en dat werd 4 keer gekopieërd.  Dan plak je de kopieën aan elkaar en dan ben je klaar. En toen gingen we terug naar school. 

Jovian: De museumles was leuk; korte busreis, lange les, het printen van de tekening vond ik leuk en de rest een beetje leuk. De les over symmetrie was een beetje saai. De terugreis vond ik langer duren dan de heenreis. In de klas zijn we bezig om het resultaat te kleuren en op te hangen in de gang. Wie komt er kijken naar ons resultaat?


04 okt 2019 - Jennifer: de week van 30-9
We zijn met de hele klas naar de voorstelling "En de winnaar is…."

geweest . We hebben erg veel zien gebeuren en het was erg leerzaam .

We hebben bijvoorbeeld gezien hoe een kind zich voelt bij een vechtscheiding.

Ik vond het heel zielig om te zien.

Maar ook wat je kan doen en oplossingen kon je er ook uit halen.

We hebben ook gezien dat ze aan leuke dingen terug denken over elkaar .

Op een moment gingen ze vechten en dat  was erg grappig om te zien in slow motion maar als het in het echt gebeurt dan is het echt niet grappig meer .

Op het eind was het allemaal goed gekomen, gelukkig.

Als je meer wil weten raad ik je aan om het zelf te kijken .


24 sep 2019 - Rozemarijn: de week van 16-9
Preview foto Ik zit namens groep 8 van de Carolusschool in de wijkraad van Kortenbos. Onze school staat in de wijk Kortenbos. Ik en andere kinderen die in de wijkraad zitten hebben op vrijdagmiddag 20 september het feest ´Kortenbos gaat los´ georganiseerd.

Het doel van ´Kortenbos gaat los´ is om er een fijne wijk van maken waar iedereen mee mag doen en waar iedereen gelijk is. We proberen er voor te zorgen dat mensen uit de buurt nieuwe vrienden maken om gezellige dingen te doen (ook voor kinderen). Daarom hebben we na school allemaal leuke spelletjes bedacht waar iedereen aan mee kan doen. Als je dorst of trek had dan waren er allemaal hapjes uit verschillende culturen. Kunstenares Cis Deyl heeft een mooi bord gemaakt dat ergens in Kortenbos komt te hangen.

Ik vond het een leuke dag.


13 sep 2019 - Sena: de week van 9-9.
Hallo allemaal maandag gingen we gymmen. Op de dinsdag was het leuk omdat meester Peter aan het einde van de dag kwam want met hem gaan we altijd knutselen en proefjes doen. Dat doen we met meester Willem ook alleen met hem dan zijn we heel netjes maar bij meester Peter dan zijn we heel rommelig. Dat is dan wel zielig voor de klassenbeurters. Op woensdag was het gewoon een normale dag. Op donderdag moesten we meteen naar de gym dan heb je niks voor niks je kleren aangedaan.Vrijdag de laatste dag van de week gingen we de laatste uur iets voor jezelf doen.

 


09 sep 2019 - Wiresh: de eerste week.
Dinsdag: de eerste school dag was voor mij spannend waarschijnlijk vonden de andere kinderen het niet spannend maar dat kan een ieder is verschillend, bij het binnenkomen gaven we de meester een hand je mocht dan een plek uitkiezen en nog wat praten. Daarna startten we met het schoolwerk. Als eerst deden we taal en toen rekenen daarna hadden wij de eerste pauze, daarna lezen na lezen was het 12uur dan begint de overblijf buitenspelen en weer naar binnen toen hadden spelling en spelling was het 3 uur de eerste school dag zit erop.

Woensdag: de tweede school dag vond ik het nog steeds spannend, de meester een hand geven; op de plek zitten die je had uitgekozen en om half negen starten wij met spelling en daarna taal. Na taal hadden we rekenen en daarna gingen we naar buiten na een kwartier gaan we weer naar binnen daarna moesten wij lezen en was het al half 1 mochten wij na huis.

Donderdag: de derde school dag vond ik het minder spannend ik ben naar binnen gegaan de meester een hand gegeven en ben ik gaan zitten als het nog geen half negen is dan kan je nog praten maar als het half negen is dan moet je gaan zitten, als je te laat bent krijg je een T van te laat. De meester zegt dan dat je te laat bent dan kan je gaan zitten op je plek. De les begon van taal en daarna weer rekenen en toen het 11 uur was gingen we gymen tot 12 uur en daarna buitenspelen maar dit keer op het voorplein en toen weer naar binnen en als we van het buitenspelen komen moeten we gaan eten en daarna lezen na het lezen gingen we spelling doen en toen was het 3uur en gingen we naar huis.

Vrijdag: de vierde school dag Ik ben naar binnen gegaan een hand geven aan de meester en ben gaan zitten op me plek en het was half negen dus we begonnen aan spelling daarna rekenen en buitenspelen naar binnen en lezen en daarna rekenen, toen was het 12 uur we gingen weer naar buiten dit keer weer op het voorplein en het was een chaos want bijna alle groep 8 leerlingen gingen van de glijbaan af en dat was leuk en toen de bel ging moeste we naar binnen en lezen en na het lezen gingen we taal doen daarna gingen we een verjaardagskalender maken iedereen moest zijn of haar getal op schrijven wanneer ze jarig zijn en versieren daarna gingen we op de foto je mocht je zelf versieren met gekke hoedjes of slingers en toen gingen we een spel spelen en toen naar huis en deze week zat er weer op.

 

Deze school week vond ik in het begin spannend omdat ik niet wist hoe of wat je in groep 8 kan krijgen, toen ik eenmaal gewend was aan de meester en mijn zitplaats viel dit weer mee


06 sep 2019 - Jedien: kennismaking.
kennismakingsgesprek

Bij het kennismakingsgesprek wilden ik, mijn vader en  meester Willem elkaar beter leren kennen. Toen stelde hij vragen zoals: wat voor sport/sporten doe je?  Daarna kwam het contract; daarin schrijf je wat je aan het eind van de schooljaar wil bereiken en wat je ouders van jou verwachten,wat verwacht jij van de meester, en je ziet er ook  je scores van groep 7 in. Welk doel heb je aan het eind van groep8, hoe wil je jouw doel bereiken en  wat ga je er aan doen?  Aan het eind moesten wij allemaal een handtekening plaatsen.